Köttbullar med lingon

I dag stekte jag köttbullar som serverades med kokt potatis, gräddsås och lingonsylt. Själv mumsade jag så klart sojanuggets i stället för köttbullar. Denna rätt blev mycket uppskattad, speciellt av pappan i huset som gillar att äta KÖTT! Han ville gärna tro att de var gjorda på älgfärs, men där var jag ju tvungen att göra honom besviken. Stackarn, han har magrat sen jag kom hit.. Fast främst tror jag att det beror på att han inte äter något mellan frukosten klockan åtta på morgonen och middagen vid sju-tiden på kvällen. Han påstår att han inte har tid att äta..

Här talas det just nu om semester. Det är Mallorca som hägrar, men vi får väl se om det blir av. Mamman och pappan kan inte riktigt komma överrens om vilket hotell vi ska bo på. Ärligt talat måste jag säga att jag hoppas att det inte blir av så länge jag är kvar. Det låter säkert jättekonstigt i era öron, en gratis semester på 5-stjärningt hotell, men för mig skulle en veckas semester innebära stress, stress, stress. Snart är det påsk och då har MIke (pappan) lovat att  vi ska åka på lite utflykter runt om i Bayern. Sen blir det i så fall en vecka på Mallorca och sen direkt när vi kommit hem så kommer Hanna hit och hälsar på mig. När ska jag hinna få klart uppsaten???

Ja, uppsatsen är mitt stora dilemma i livet just nu. Själv tycker jag att det går väldigt bra med skrivandet nu, men min kära handledare har inte svarat på mailet som jag skrev i söndags, så jag vet fortfarande inte om min senaste version av frågeställningen passar henne. Om frågeställningen nu är okej i hennes ögon blir jag snart klar med uppsatsen, om inte så har jag mycket kvar att göra.. Om jag inte har hört någonting från henne i morgon kväll tänker jag skicka ett nytt mail, det har hänt en gång förut att hon missat ett mail, och i normala fall brukar hon svara direkt..

Dagarna här bara rusar förbi, och nu har våren dessutom kommit på allvar, så förhoppningsvis kommer mycket av min resterande tid här tillbringas ute i trädgården. På fredag ska det bli 20 grader varmt! I dag var det premiär för vårjackan och förhoppningsvis slipper vinterjackan att åka fram igen! Jag känner mig verkligen som en del i den här familjen nu och det känns konstigt att det snart kommer en ny tjej hit som ska bo i "mitt" rum, sova i "min" säng osv. Den stora flickan har helt accepterat mig nu och det är så härligt när hon kommer och ger mig en spontan-kram! Jag hoppas verkligen att jag kommer att hålla kontakten med denna underbara familj!

Hur bra jag än trivs här så SAKNAR jag er därhemma och LÄNGTAR tills jag får träffa er igen!

Stort GRATTIS Lina och Mattias där hemma, som i går blev föräldrar till en liten dotter!

Kärlek

Joolz


Kommentarer
Postat av: Gela

Nu ska damen inte vara sådan. Nu har jag ju skrivit rätt adress... Tänkte bara önska ladyn en något försenad födelsedag. Visste inte riktigt hur vi skulle gratta, hittade inte din adress så kort och blommor var uteslutet men vi har en liten present som väntar på bordet här hemma och den ser väldigt ensam ut. Vadå sluta plugga? Det kan man ju inte göra, det ska vi ju göra resten av livet. ;) Jag förstår dig precis, känner att det börjar surna till lite nu men jag måste ju läsa så mkt jag kan när jag har chansen...

Ha det bra sötis

Kramar

Postat av: Anna-Lena

Låter precis som min gamla au-pairpappa. En del borde unna sig lunchrast:) Och semester med familjen innebär också mycket barnpassande dygnets alla timmar. Jag ska hålla tummarna för dig med frågeställningen. Saknar dig också! Kram

2009-04-01 @ 17:56:49
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Gela

Hejsan Hejsan!

Joho, jag ska ha massor av presenter ifrån dig. Gärna något ifrån Tyskland, en Dalahäst hade varit roligt... ;) GUD vad avundsjuk du kommer att vara när den kursen kommer dra i gång sedan... Hur var det när Mattias var nere? Förstod de den brutna skånsktyskan? Sedan blev det väl en hel del rajtantajtan, så ungarna fick mardrömmar så klart...

Puss Puss

2009-04-02 @ 18:02:26
URL: http://gelis.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vad roligt att läsa om hur du har det! Fastnade här och läste igenom hela bloggen. Kram

2009-04-10 @ 22:18:03
URL: http://tessanhuve.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

De som är hemma i Nässjö över påsk. Har inte glömt dig:) Hoppas att du har haft en trevlig påsk! Kram

2009-04-12 @ 10:08:11
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Johanna din ng-friend ;)

MMM.. LINGON!! o allt annat gott.



vissa ater for att leva, sjalv sa lever jag nog for att ata..! :P

2009-05-01 @ 15:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback