Mammakläder is the shit!

Ett litet inlägg här i bloggen hade kanske varit på sin plats. Den där ambitionen om att skriva inlägg varje dag har liksom flugit sin kos.. Jag har helt enkelt inte tid! Jag fattar inte riktigt vart tiden tar vägen dock, eftersom jag inte GÖR något om dagarna, egentligen. Men mina dagar är rätt så upphackade, och på kvällarna är det sällan som jag sitter ensam på mitt rum och ugglar.. För det mesta slappar jag framför TV:n där nere tillsammans med mamman och pappan.


Livet här i Tyskland går sin gilla gång och jag har väl kommit in i någon slags "vardag" eller "rutin". Allting känns hur bra som helst och jag har även känslan av att mamman och pappan tycker att jag gör ett bra jobb. Tiden går så himla fort bara och på måndag har jag redan varit här halva tiden! Hade det inte varit för ett visst bröllop och ett visst heltidsjobb i Småland som hägrade där hemma hade jag lätt kunnat stanna här ett år!


Jag har i något tidigare inlägg berättat om att mamman här i huset försöker att gå ner lite i vikt (trots att hon redan är jättesmal) och jag har ju försökt hänga med, och jag tror att det har gett lite resultat! Ca 3-4 kilo har försvunnit sen jag kom hit =) Några till och jag kommer att vara riktigt nöjd! Mamman kom i förra veckan på att hon hade lite kläder kvar sen sin graviditet som hon erbjöd att jag kunde få om jag ville ha. Mammakläder i storlek 38 sitter som gjutet på mig! Och vilken bekvämlighetsfaktor! Byxorna sitter helt perfekt över rumpan och låren och i och med den stora mudden över magen blir det inga jobbiga "valkar" överallt och byxorna sitter uppe. Kanske är det dags att leta kläder på mammaavdelningen i fortsättningen för att hitta saker som verkligen sitter bra och är bekväma?!


I dag är jag ÄNTLIGEN ledig, efter att ha arbetat tio dagar i sträck. Och som grädde på moset är jag ledig i morgon igen! Och sen bara jobba söndag och sen ledig igen. Och sen jobba tisdag, onsdag och torsdag och sen ledig i tre hela dagar, då jag får besök av älsklingen! Yippie! Det ska bli så myyyyysigt att ha honom här! Och att äntligen kunna se och göra saker inne i stan tillsammans med någon ska bli riktigt najs!


Uppsats-arbetet går framåt och jag börjar nästan tro att den faktiskt kommer att vara klar i april! Tyvärr är jag inte tillräckligt bra på tyska för att kunna skriva uppsatsen direkt på tyska. Jag måste slå upp en massa ord hela tiden och då tappar liksom "flytet". Därför skriver jag först på svenska och sen översätter jag det till tyska, vilket funkar bättre. I nuläget har jag skrivit kapitel 1-3 på tyska, kapitel 4 är klart på svenska för översättning och kapitel 5 är påbröjat på svenska. Sammanlagt blir det 7 kapitel plus litteraturförteckning, så det går verkligen framåt! Jag har snart skrivit hälften! Och jag har ju verkligen guldläge här, med tanke på att både mamman och pappan mer än gärna hjälper mig med språket. Mamman har gått igenom min text och rättat grammatikfel och uttryck som inte är "idiomatiska". I går kväll läste pappan igenom min text, och i och med att han är akademiker vet han ju verkligen hur man skriver korrekt tyska, så han finputsade en hel del i mitt arbete. Nu när jag väl har kommit igång känns det faktiskt helt ok, och om min handledare bara tycker att innehållet håller måttet så kommer allt att ordna sig =)


Nej, nu är det dag att ta tag i dagens arbete innan  jag ska åka in till stan en sväng och träffa pappan och fara ut på lite äventyr.


Kärlek från ett soligt Bayern


Joolz


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Du skräms! Jag trodde du var gravid först:) Härligt med besök och ledigt! Du kommer att fixa uppsatsen, jag lovar. Jag har förresten tagit tag i pluggandet också, läser grammatik varje dag. Trevlig helg! Kram

Postat av: Gela

Hmm.. Mamma-avdelningen höjer ett ögonbryn Är det något du inte berättar för mig? Det kan ju inte bara vara för att kläderna ska sitta bra... ;)

Pussar

2009-03-14 @ 00:12:12
URL: http://gelis.blogg.se/
Postat av: Ängeln

u rock ;-)

2009-03-14 @ 00:25:06
Postat av: Hannut (igen...)

Jag är imponerad. Det verkar som att livet flyter på bra söderut. Och att du får en hel del gjort också ;)



Håller med om att detaljplaneringen snart bör tas tag i...annars kommer det handla om farligt mycket improviserande...och inte på ett bra sätt ;)

2009-03-15 @ 15:18:41
Postat av: Anonym

Ja visst är det bra att jag fixat en...nu i det nya inlägget ser du vad det var jag grunnade på.. men du fick ju reda på det igår. SAKNAR dig jättemycket.. tur att tiden går så fort snart är du hemma igen och sen blir du gift och sen är det flytt hit och sen kan vi träffas jättemycket(om du vill) Nellie är hela 18mån då det är ju inte klokt :-) massa kramar från oss

2009-03-15 @ 16:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback