Borta bra men hemma bäst...eller?

Ja, det var ju ett tag sen jag skrev sist. Jag har helt enkelt inte haft tid att blogga. Med två små sötingar att ta hand om, en resa till Mallorca, lite besök på det och sen ett par dagar till att packa så har du mina sista veckor sammanfattade.

Jag befinner mig alltså på svensk mark igen. Vilket känns lite blandat. Alla frågar hur det känns att vara tillbaka i Sverige igen. Och visst känns det bra. Det här har ju jag längtat efter hela våren, maj månad, vara hemma hos Mattias igen, BRÖLLOP om två veckor.

Men samtidigt så sticker det till i hjärtat när jag tänker på "min" familj i Tyskland och tanken på att en ny au pair flyttar in i "mitt" rum i dag känns konstig. Men vi har ju alla vetat ända från början att jag skulle fara hem i maj. Jag är i alla fall väldans glad att jag åkte, för jag har lärt mig så himla mycket, både om mkig själv, om små barn, om kulturen i Tyskland och inte minst språket. Och sen har jag haft en himla skön tid, med en massa skratt och skoj och jag hade turen att hamna hos alldeles förträffliga människor som jag hoppas att jag kommer att hålla kontakten med resten av livet.

Som avskedspresent av familjen fick jag mina  bröllopsskor! De ville så gärna att jag på min bröllopsdag skulle ha någonting som påminde mig om dem. Åhhhh, så sött!

Nu är det bröllopsfix, bröllopsfix, bröllopsfix och lite uppsatsarbete som gäller. Provade klänningen i tisdags, den sitter som en smäck! Den är verkligen såååååå fin!!! Var på IKEA och handlade bordsdekoration i onsdags, i går ringde jag blomsterhandeln och redde ut alla detaljer och Mattias ringde och beställde bröllopstårtan. I morgon bär det av till Nässjö för att prova/hämta ringarna.

Pusselbit för pusselbit hamnar på plats och snart kan det få bli den 23:e maj! I går fick vi orginalet till festprogrammet, och det blir verkligen SNYGGT! Nu ska det bara tryckas också och sen ska det bindas guldiga band om dem så är det också klart. Sen återstår lite småfix: som att träffa vigselförrättaren och planera uppläggningen av vigseln, prata med Adam som ska fotografera, träffa Henke som ska spela under vigseln, ringa ett par samtal och sen, ja sen kommer jag att vara fru Månsson!

Nya bilder finns att beskåda på min pixbox-sida.

Kärlek!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Ängeln

om det nu blir några resor alls till vigningar och examen. den som lever får se. som det ser ut nu verkar jag få tillbringa resten av mitt liv på jobbet och baka hemma när jag väl kommer hem. mycket nu i slutet av terminen.



gött att vara hemma och reda i allt. läget under kontroll verkar det ju som

2009-05-08 @ 19:12:29
Postat av: Hannut

Ja, tiden går onekligen fort nu...det insåg jag med. Men det fixar sig. Du kommer vara snyggare än någonsin och jag kommer vara mer förberedd än någonsin ;)

Postat av: Anna-Lena

Skönt att du/ni har kontroll! Måste säga att det kommer kännas konstigt att du byter efternamn men antar att det känns lite konstigt för dig också men man vänjer sig. Det blir ju lite mer jobb också med nytt körkort och pass m.m. men det kommer att ordna sig. Kram

2009-05-09 @ 22:18:34
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Ängeln

det är vanliga timmar och extratimmar. det finns ju vissa saker som måste läggas på kvällstid. och den tiden anser man att vi ska dra från vår hemplaneringstid. så egentligen jobbar man inte extra men det blir extra. som sagt mycket nu

2009-05-10 @ 17:26:19
Postat av: Anna-Lena

Jag hoppas på det iallafall:) Japp, har funderat en del kring midsommar och jag hänger gärna med. Har ett par frågor bla ang resan men det kan vi ta på msn. Kram

2009-05-10 @ 20:24:54
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Gela

Hejsan!

Det är klart man måste avreagera sig, framförallt när man inte kan klippa till någon utan att bli anklagad för brott i det här landet. Kolla in Gelas nya baby...=)

Kramar

2009-05-14 @ 20:16:28
URL: http://gelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback