Möhippa/svensexa

Jag VISSTE det! Jag hade på känn att det skulle bli i lördags. Dock inte var, med vem, eller i vilken form. Jag pratar om möhippan. The Möhippa of möhippor, alltså MIN, som MINA söta vänner ordnat bara för MIG! Anledningen till att jag misstänkte att det skulle ske i lördags var helt enkelt att det inte fanns någon annan dag att välja på. Henke skulle ju komma hit på förmiddagen och spela vigsel-låtarna, men Sara kunde inte följa med för hon skulle "hjälpa mormor att frosta av frysen och plocka fram utemöblerna". Yeah, right! Nåväl, Henke kom i alla fall som avtalat och jag säger bara WOW, där har ni en kille som överträffar originalet - i alla lägen!

Vid halv tolv ringde det på dörren där nere. I normala fall öppnar jag inte om jag inte vet att jag väntar besök, men jag fick göra ett undantag i lördags. Någon minut senare står två vilt främmande människor utanför dörren och har en leverans till mig, i form av ett brev med instruktioner. Om en timme går tåget mot Malmö C! Innan tåget går ska jag ha plockat ihop en kasse med diverse suspekta saker (ballongvisp, baddräkt, sax, plastpåsar etc). På Malmö C skulle jag leta upp Mr X (som för övrigt var en riktig heting!). Han skulle stå utanför Pressbyrån, vara välklädd och ha en plastkasse i handen. För att vara säker på att det var rätt man skulle jag ställa en fråga, och fick jag rätt svar kunde jag vara säker på att det var han. Mr X var inte svår att hitta, så sen bar det vidare på färden. Han hade brev nummer 2 till mig med vidare instruktioner. Jag skulle köpa mig en biljett till Köpenhamn och under färden dit klä på mig hela outfiten som fanns i kassen som jag fick av Mr X och sen be någon på tåget att fotografera mig med engångskameran som jag fick av den första budbäraren. Väl framme i Köpenhamn tågar jag ner för Ströget i en fuuuul klänning och en "Bride-to-be"-tiara och försöker läsa kartan som skickats med i påsen. Tur att det var ett hyfsat lätt mål, med tanke på min otroligt dåliga förmåga att läsa kartor ;-)

Efter en promenad i ösregn hittar jag i alla fall mina söta vänner under ett stort träd i kungens trädgård. Där var det uppbullat med picknick och vin. Sen följde frågesport med fina priser, mumsmumsig mat och många härliga skratt. När kylan tog över lite för mycket var det dags att vandra upp för Ströget igen. Jag fick ett par uppdrag längs med vägen, som klarades av sådär.. Jag skulle hitta någon som var född i juli (yeah!) någon som var vänsterhänt (what the F, var är alla vänsterhänta danskar när man behöver dem??) och någon som var i ålder mellan 35 och 40 (lyckades hitta en som precis fyllt 30 (pinsamt!) och en som sade sig vara mer än 40 (kul för henne att jag trodde hon var yngre =) men till slut hittade jag i alla fall en snubbe på en bar som var 34, och det fick duga ;-)

Sen blev det en sväng in på en pub där jag bjöds på en rosa drink och sen fick jag äntligen lov att ta av mig den fula klänningen och piffa upp mig inför kvällen. Därefter bar det av till min favvis-restaurang i Köpenhamn: Samos! Där blev det grekisk mat och vin därtill och en ”specialefterrätt” till den blivande bruden. Gissa vad? Jo, en BANAN, med två glass-kulor därtill och ingen SKED, utan första tuggorna skulle tas utan sked. Mycket lustigt. Gissa om hela restaurangen tittade på mig.. Men det bjuder jag på, det var riktigt skoj!

Efter den härliga middagen avslutades kvällen med ett par öl på en mysig pub med duktig trubadur. TACK Hanna, Sara, Annie och Alex för att ni ordnade en så himla mysig dag för mig!!!

När jag kom hem på natten var det ingen Mattias där. Jag misstänkte direkt att även han hade blivit utlurad på dumheter och jojo männsan, det hade han. Han och hans kompisar skulle just till att bestämma var efterfesten skulle äga rum när jag ringde och snabbt blev det bestämt att Rapsvägen 97 var ett bra alternativ. Så jag fixade snacks och plockade fram glas, sen störtade sju glada karlar in i lägenheten och behagade inte gå hem förrän efter det att morgontidningen hade kommit. Runt 4-snåret alltså. Vi ska inte ens tala om söndagen, men det var det värt! =)

Nu är det nedräkning! Det är nära nu, väldigt nära!

Kärlek!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Gela

Hejsan!

Kul att det blev så lyckat i alla fall. Synd att vi inte kunde vara där... Vi ses på lördag. Jag ringer dig i kväll...

kramar

Postat av: Anna-Lena

Jag vill se bilder!

2009-05-20 @ 21:45:09
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Sara

Darling! Det var ett sant nöje att kidnappa dig och fira din möhippa! Många kramar till dig. Ses på lördag. <3

2009-05-20 @ 22:30:00
Postat av: Tessan

Låter som om ni hade jätteroligt=)

2009-05-20 @ 23:05:26
URL: http://tessanhuve.blogg.se/
Postat av: Hannut

Klart som tusan att det blev en frodig möhippa. Jag är ju Hannut för tusan!

2009-05-25 @ 17:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback