Nedräkning - 1 vecka kvar!

Jag kan knappt fatta det. Våren liksom bara flööööög iväg. Det kändes som om det var så många månader, veckor, dagar, timmar kvar. Och nu återstår det bara en vecka. EN VECKA. Sen säger det pang bom och så är jag plötsligt Fru Månsson! Någon mystisk form av spänd förväntan/nervositet/pirrighet/lyckorus har infunnit sig. Jag VET att vad jag INTE kan påverka, är vädret. Ändå oroar jag mig för just vädret. Har kollat 10-dygnsprognoser den senaste veckan, och först såg det riktigt bra ut. Nu ser det tyvärr sämre ut.. Man kan ju alltid hoppas att det ändrar sig igen. Den största katastrofen om det skulle regna är inte att vi inte kommer att kunna ha vigseln utomhus, utan fotograferingen ställer i så fall till det största problemet. Om det vräker ner kommer vi inte kunna bli fotograferade ute och då kommer bilderna inte bli lika fina.. Nåja, som sagt, jag VET att jag inte kan påverka vädergudarna, utan bara hoppas på att det i alla fall inte kommer att bli ihållande regn - och även om det SKULLE bli det så kommer det ju i vilket fall som helst bli världens underbaraste dag!!!

I torsdags kom Mattias vigselring med posten. Nu passar den både i storlek och på höjden, så nu kan vi dra en lättnadens suck på den fronten i alla fall! Nu hoppas vi bara att festprogrammen hinner bli klara i början på veckan så att Hanna får med sig dem ner på onsdag..

I går var Mattias och jag uppe i Hässleholm en sväng för att träffa vigselförrättaren. Verkligen en jättetrevlig prick! Det roliga är ju att Micke, som han heter, var Mattias klassföreståndare på mellanstadiet. Alla är liksom insyltade, på något vis ;-)

Om en liten stund kommer Henke hit och vi ska ha genrep på vigselmusiken. Trots att jag inte är det minsta orolig (Henke är gryyyym!) så blir det spännande att höra hur låtarna låter i hans version =)

Kärlek!

Joolz

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ändrade planer för dagen;) Hoppas att du hade en superdag! Kram

Postat av: Anna-Lena

Norrmän kan det där med charm;) Toppen att Junggesellinnenabschied blev lyckat! Vill höra hur det var. Kram

2009-05-17 @ 19:14:29
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Gela

Månsson... nehe du Kylberg låter bättre enligt mig. Men det är ju inte jag som måste gifta mig med karln ;) Är det du som har skrivit i min blogg som anonym? Finns väl inte många som annars skulle gratulera till valet av bilsort, och framförallt inte den bilsorten eller hur???

Busted baby... =)

Är smått hög på smärtstillande så jag ska nanna nu, hör av mig i veckan...

kramar

2009-05-17 @ 23:43:51
URL: http://gelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback